10.06.2022
NOC KOSTELŮ

Program Noci kostelů 10. června 2022

Někdy prší občas ne

Vernisáž výstavy ateliéru Fotografie Lukáše Jasanského Fakulty umění a designu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Kurátorka výstavy: Silvie Milková. G2, Galerie Gotické dvojče. Pořádá Institut kresby a grafiky

Díla začínajících autorů tvoří svébytný časoprostor, který umožní publiku poznat důvěrně známé prostředí města Litoměřic z nové perspektivy. Expozice má více rovin, prezentuje různorodé spektrum autorských přístupů, mísí konkrétní pohledy na prostředí či situace se subjektivními pocity a představami.

PROGRAM

18.00 Slavnostní zahájení výstavy a festivalu LÉTO VE MĚSTĚ, LÉTO VE DVOJČETI 2022

18.30 Premiéra dlouho očekávaného videoklipu Umělecká rosnička

19.00 Historické okénko, na pomezí vědy a věštby

20.00 DJ Kudor, hudební video produkce

22.00 Konec události

Program probíhá na místě mimo kostelPřejít na mapu

Externí WWW odkaz: G2: Gotické dvojče – Dům umění

Informace o kostele

WWW: http://www.galerie-ltm.cz

Adresa kostela: Jezuitská

GPS: 50°31'56.561"N, 14°8'1.292"E

Kontaktní osoba pro Noc kostelů: Mgr. Barbora Klipcová

Návaznost na dopravu:

Kostel Zvěstování Panny Marie je situován v Jezuitské ulici, nedaleko od autobusového a vlakového nadráží Litoměřice - Město. 

Kostel Zvěstování Panny Marie v Litoměřicích

 

Kostel spolu s areálem starší koleje tvoří urbanistickou dominantu Litoměřic. Pro Tovaryšstvo Ježíšovo (jezuitský řád) jej v několika etapách v letech 1701−1731 postavil architekt Octavio Broggio (1670–1742), v počátečních fázích stavby se svým otcem Giuliem. Působivý interiér kostela umocňuje výzdoba realizovaná v průběhu druhé poloviny 18. století. Iluzivní hlavní oltář vytvořil Josef Kramolín ve spolupráci s Adamem Lautererem v roce 1772.

 

Po zrušení řádu v průběhu josefínských reforem byl kostel využíván jako pivovarský sklad. V roce 1818 byl však znovu vysvěcen a bohoslužby se zde sloužily ještě v padesátých letech 20. století. Od roku 1965 sloužil Severočeské galerii jako depozitář a dílny, později jej využíval Okresní národní výbor pro svůj archiv. Od roku 1992 kostel, jehož vlastníkem je nyní Ústecký kraj, opět spravuje Severočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích, která jej v letní sezoně využívá pro pořádání výstav.

 

 

Church of the Annunciation in Litoměřice

 

The church, together with the site of an older college, is a dominant feature in Litoměřice. It was built for the Society of Jesus (the Jesuits) by the architect Octavio Broggio in several stages between 1701 and 1731; in the initial phases of construction Octavio worked with his father, Giulio. The effect produced by the church’s interior is magnified by its ornamentation, which dates from the latter half of the 18th century. The trompe l’oeil main altar from 1772 is the work of Josef Kramolín and Adam Lauterer.

 

After the order was banned under the reforms introduced by the Holy Roman Emperor Joseph II, the church was used as a storehouse for the town’s brewery. In 1818, however, it was reconsecrated, and services were still held here in the 1950s. After 1965 the North Bohemian Gallery had its depository and workshops here, and later the District Council used the church to house its archive. Since 1992 the Church of the Annunciation, now owned by the Ústí nad Labem Region, has again been managed by the North Bohemian Gallery of Fine Art in Litoměřice, which holds exhibitions here in the summer season.

 

Noc kostelů na Facebooku Kanál Noci kostelů na Youtube